Wanneer je een mooie professionele presentatie hebt laten maken van je woning, zal jouw verkoopadvertentie opvallen tussen alle zoekertjes op de zoekportalen. Eenmaal je een goede eerste indruk hebt achtergelaten en de kandidaat-kopers op jouw verkoopadvertentie klikken, is het daarna zaak om de interesse van de kandidaat-kopers vast te houden.
Dit doe je door een pakkende en goede omschrijving van je woning te maken.
Hiermee trek je als het ware de potentiële kopers naar binnen.
Belangrijk hierbij is dat je je eerst afvraagt voor welke doelgroep je de omschrijving schrijft. Is je woning geschikt voor een gezin met kinderen, een starterswoning voor een jong koppel of eerder geschikt voor wat oudere mensen?
De doelgroep bepaalt de schrijfstijl van je tekst en welke pluspunten je nadrukkelijk naar voren dient te brengen.
Een goede omschrijving bestaat uit een duidelijke opbouw:
– Een pakkende introductie die de aandacht trekt en die de sterke en unieke kenmerken opsomt
– Beschrijving van de woning, de buitenruimte en de omgeving
– Opsomming van de bijzonderheden
– Call to Action (nodig de mensen uit om in actie te komen: wil je graag de woning eens bezichtigen, stuur dan een mail…)
Hou hierbij nog rekening met de volgende aandachtspunten:
1️⃣ Gebruik korte zinnen
2️⃣ Val niet in herhaling
3️⃣ Wees enthousiast, maar overdrijf niet, gebruik positieve woorden en wees objectief
5️⃣ Humor is goed, maar niet teveel
6️⃣ Gebruik geen ‘populaire’ taal
Kijk achteraf de tekst zeker nog een paar keer na voordat je hem online zet, want een foutje sluipt er snel in.
Een voorbeeld van een ‘goede’ omschrijving vind je hier .
Wil jij meer tips en informatie omtrent het (zelf) aan- en verkopen van een woning?
Volg ons dan op Instagram door hier te klikken of meld je aan voor onze nieuwsbrief hier onderaan op onze homepage.